La dimensió social de l’escola en temps de pandèmia

Montserrat Alguacil, Maria Carme Boqué El 2020 restarà per sempre com un any definit per la presència d’una pandèmia que va sacsejar tots els àmbits de la societat, inclòs el de l’educació. Davant la complexitat de la situació i la necessitat de confinament s’ha posat de relleu que la discussió sobre la innovació educativa, present en els últims anys, no ha aprofundit en el veritable sentit de l’educació escolar 미드나이트 인 파리 다운로드. En el moment actual, el debat social s’ha centrat, majoritàriament, en aspectes didàctics, tècnics, emocionals i de conciliació familiar, oblidant la funció socialitzadora dels centres educatius. L’educació… Continuar »


Quins valors (o quina falta de valors) ha destapat la crisi de coronavirus arreu del món?

Alain Blomart, doctor en Antropologia per la Sorbona i professor a la FPCEE Blanquerna-URL Un aspecte positiu del coronavirus és que ens ha fet replantejar els hàbits i els fonaments de les nostres societats, que han actuat com a mirall. Concretament, la manera de reaccionar dels governs i dels ciutadans davant d’aquesta crisi sanitària ha evidenciat els valors (o la manca de valors) dels diferents països 해요tv 다운로드.     Sense pretendre ser exhaustiu, podríem presentar deu valors: 1. Honestedat o falta de sinceritat: el coronavirus ha posat a prova la transparència dels governs, alguns dels quals, des que es… Continuar »


Les pintures d’Oriol Mora

"Tú" i "Eva" Olis damunt tela

  El fi últim de la meva pintura es crear una estructura que reflecteixi l’enigma de l’existència   -Arshile Gorky 웹 하드 일괄 다운로드. Pintor nord-americà d’origen armeni (s. XX – Expressionisme abstracte) El moment del CANVI A principis del segle passat, quan es parlava d’abstracció i avantguarda en pintura, de fet s’abandonava la tècnica de representar la tercera dimensió 다운로드. I aquesta avui dia s’associa ja al mon de la imatge fotogràfica. Igualment, es desprenien dels anomenats “efectes” –fuga, sfumatto, trompe-l’oeil…– justament pel que aquests tenen d’il·lusió òptica, i es deixaven per a ús dels artistes de l’acadèmia 사기열전… Continuar »


L’ukelele com a eina d’expressió musical amb els infants de 0 a 6 anys

Un tutorial pensat pels mestres   Oriol Aguilar.Alumni.Mestre de música Membre actiu de la Cia Com Sona afreeca 다운로드? comsona@comsona.cat www.comsona.cat   Les possibilitats pedagògiques de l’ukelele són immenses 다운로드. Tot i que és un instrument de corda petit, les seves característiques tècniques (cordes de molt baixa tensió, longitud, portabilitat, preu, etc.) fan que aquest petit instrument esdevingui un gran company de batalla jsp 여러 파일. L’origen de l’ukelele es remunta a les illes de Hawaii. Segons sembla, a partir de la colonització per part dels portuguesos al s 다운로드. XIX, Hawaii va adaptar els instruments d’origen portuguès, com el… Continuar »


EL JUEGO LIBRE: un derecho infantil

Dra. Roser Vendrell Mañós   http://recerca.blanquerna.edu/estudi-infancia/inici/ El niño necesita conocer su entorno para poder relacionarse con él y la manera más natural de hacerlo, durante los primeros años, es mediante el juego libre. Así, esta actividad pasa a ser una necesidad casi de supervivencia, lo que la convierte en un derecho más de la infancia, como lo son también el derecho a la alimentación, a la salud, o a la educación. Esta atribución del juego como derecho tiene una historia muy breve. Hemos de esperar hasta 2013, año en que el Comité de los Derechos del Niño publica la “Observación… Continuar »


EL JOC LLIURE: un dret dels infants

Dra. Roser Vendrell Mañós  http://recerca.blanquerna.edu/estudi-infancia/inici/ En aquest document presentem, en primer terme, una delimitació conceptual del joc. Posteriorment oferim un argumentari que facilita la comprensió, des d’una perspectiva psicopedagògica, de la importància que té en el desenvolupament dels infants, incidint prioritàriament en l’etapa de 0 a 6 anys 유니티 무료 다운로드. Finalment, incidim en el paper de l’adult en relació amb el joc, tant pel que fa als familiars com als professionals que treballen en l’atenció a la infància.    L’infant necessita conèixer el seu entorn per poder interaccionar-hi, i la forma més natural de fer-ho, durant els primers anys de vida,… Continuar »


EDUCAR CONFINATS

Docent confinat

Dr. Valentí Feixas. Professor de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna – Universitat Ramon Llull Box download. Àrea de Pedagogia. Va venir de cop. Intuíem que passaria. Alguns havíem començat a preparar-nos quan de sobte, d’un dia per l’altre, totes les escoles i les facultats tancades: tothom a casa mp4 코덱. Havíem vist pel·lícules de pandèmies i havíem seguit les notícies del que passava, primer a la Xina i després a Itàlia, talment com una pel·lícula 다운로드. Que diferent és veure les coses en una pantalla que viure-les en la pròpia pell ! La ficció… Continuar »


RESSÒ D’UN TREBALL COOPERATIU DE DECA

Dra. Assumpta Sendra i Mestre. Professora de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna – Universitat Ramon Llull. Àrea d’Humanitats Just farà dos anys, sortia publicat a la revista trimestral de les Dominiques de la Presentació de la Parròquia de Sant Francesc d’Assis de Bufalà (Badalona), un article que descriu el treball cooperatiu d’un grup de DECA de 3r (curs 2017-2018), que avui ja tenen el títol de mestres: Natàlia Alós, Berta Cots, Paula Fenollosa, Ariadna Ferez i Martina Vilaseca 다운로드. L’objectiu d’aquest treball cooperatiu és elaborar un monogràfic sobre La Parròquia: comunitat de comunitats. És… Continuar »


L’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera des d’una perspectiva plurilingüe: Formar educadors compromesos amb la diversitat lingüístic i cultural.

L’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera des d’una perspectiva plurilingüe: Formar educadors compromesos amb la diversitat lingüístic i cultural.   Dr. Josep Ballarín i Dra. Caterina Sugrañes, Àrea de didàctica de la llengua estrangera, FPCEE Blanquerna El 12è Congrés Internacional d’Educació Superior organitzat per la Universitat de la Havana, va tenir lloc a La Havana, Cuba, del 10-14 de febrer de 2020.  En el mateix, el Dr. Josep M. Ballarín i la Dra. Caterina Sugrañes, professors de didàctica de la llengua estrangera van participar com a delegats en el VIII Taller Internacional sobre la Formació Universitària dels professionals de… Continuar »


Educació Física a l’Educació Infantil

Dra. Maria Dolors Ribalta Alcalde.  Professora de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull). Àrea d’Educació Física al Grau d’Educació Infantil i Primària.   Importància de l’educació infantil Al llarg dels segles la visió sobre els nens i les nenes ha anat variant tal i com  afirma DeMause (1974) amb un recull sobre la infància en diferents moments de la història 다운로드. En aquest sentit han estat varis els pedagogs, pedagogues i els  models educatius (Pestalozzi, Pablo Montesinos, Froëbel, Montessori, Decroly, Freinet, Dolors Canals…) que han influït en aquesta etapa i han permès… Continuar »