L’ukelele com a eina d’expressió musical amb els infants de 0 a 6 anys

Un tutorial pensat pels mestres   Oriol Aguilar.Alumni.Mestre de música Membre actiu de la Cia Com Sona afreeca 다운로드? comsona@comsona.cat www.comsona.cat   Les possibilitats pedagògiques de l’ukelele són immenses 다운로드. Tot i que és un instrument de corda petit, les seves característiques tècniques (cordes de molt baixa tensió, longitud, portabilitat, preu, etc.) fan que aquest petit instrument esdevingui un gran company de batalla jsp 여러 파일. L’origen de l’ukelele es remunta a les illes de Hawaii. Segons sembla, a partir de la colonització per part dels portuguesos al s 다운로드. XIX, Hawaii va adaptar els instruments d’origen portuguès, com el… Continuar »


EL JUEGO LIBRE: un derecho infantil

Dra. Roser Vendrell Mañós   http://recerca.blanquerna.edu/estudi-infancia/inici/ El niño necesita conocer su entorno para poder relacionarse con él y la manera más natural de hacerlo, durante los primeros años, es mediante el juego libre. Así, esta actividad pasa a ser una necesidad casi de supervivencia, lo que la convierte en un derecho más de la infancia, como lo son también el derecho a la alimentación, a la salud, o a la educación. Esta atribución del juego como derecho tiene una historia muy breve. Hemos de esperar hasta 2013, año en que el Comité de los Derechos del Niño publica la “Observación… Continuar »


EL JOC LLIURE: un dret dels infants

Dra. Roser Vendrell Mañós  http://recerca.blanquerna.edu/estudi-infancia/inici/ En aquest document presentem, en primer terme, una delimitació conceptual del joc. Posteriorment oferim un argumentari que facilita la comprensió, des d’una perspectiva psicopedagògica, de la importància que té en el desenvolupament dels infants, incidint prioritàriament en l’etapa de 0 a 6 anys 유니티 무료 다운로드. Finalment, incidim en el paper de l’adult en relació amb el joc, tant pel que fa als familiars com als professionals que treballen en l’atenció a la infància.    L’infant necessita conèixer el seu entorn per poder interaccionar-hi, i la forma més natural de fer-ho, durant els primers anys de vida,… Continuar »


EDUCAR CONFINATS

Docent confinat

Dr. Valentí Feixas. Professor de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna – Universitat Ramon Llull Box download. Àrea de Pedagogia. Va venir de cop. Intuíem que passaria. Alguns havíem començat a preparar-nos quan de sobte, d’un dia per l’altre, totes les escoles i les facultats tancades: tothom a casa mp4 코덱. Havíem vist pel·lícules de pandèmies i havíem seguit les notícies del que passava, primer a la Xina i després a Itàlia, talment com una pel·lícula 다운로드. Que diferent és veure les coses en una pantalla que viure-les en la pròpia pell ! La ficció… Continuar »


RESSÒ D’UN TREBALL COOPERATIU DE DECA

Dra. Assumpta Sendra i Mestre. Professora de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna – Universitat Ramon Llull. Àrea d’Humanitats Just farà dos anys, sortia publicat a la revista trimestral de les Dominiques de la Presentació de la Parròquia de Sant Francesc d’Assis de Bufalà (Badalona), un article que descriu el treball cooperatiu d’un grup de DECA de 3r (curs 2017-2018), que avui ja tenen el títol de mestres: Natàlia Alós, Berta Cots, Paula Fenollosa, Ariadna Ferez i Martina Vilaseca 다운로드. L’objectiu d’aquest treball cooperatiu és elaborar un monogràfic sobre La Parròquia: comunitat de comunitats. És… Continuar »


L’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera des d’una perspectiva plurilingüe: Formar educadors compromesos amb la diversitat lingüístic i cultural.

L’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera des d’una perspectiva plurilingüe: Formar educadors compromesos amb la diversitat lingüístic i cultural.   Dr. Josep Ballarín i Dra. Caterina Sugrañes, Àrea de didàctica de la llengua estrangera, FPCEE Blanquerna El 12è Congrés Internacional d’Educació Superior organitzat per la Universitat de la Havana, va tenir lloc a La Havana, Cuba, del 10-14 de febrer de 2020.  En el mateix, el Dr. Josep M. Ballarín i la Dra. Caterina Sugrañes, professors de didàctica de la llengua estrangera van participar com a delegats en el VIII Taller Internacional sobre la Formació Universitària dels professionals de… Continuar »


Educació Física a l’Educació Infantil

Dra. Maria Dolors Ribalta Alcalde.  Professora de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull). Àrea d’Educació Física al Grau d’Educació Infantil i Primària.   Importància de l’educació infantil Al llarg dels segles la visió sobre els nens i les nenes ha anat variant tal i com  afirma DeMause (1974) amb un recull sobre la infància en diferents moments de la història 다운로드. En aquest sentit han estat varis els pedagogs, pedagogues i els  models educatius (Pestalozzi, Pablo Montesinos, Froëbel, Montessori, Decroly, Freinet, Dolors Canals…) que han influït en aquesta etapa i han permès… Continuar »


SEMINAR Autobiography: My experience of playing. Autobiografia SEMINARI: la meva experiència jugant

Àrea Educació i Societat Text prepared by students of 1st Grade of Primary Education in English in the framework of the Seminar where they reflect on the right of children to play. My favourite game  When I was little, my favourite game to play was acting. I remember my group of girlfriends, most of us used to do theatre after school. Therefore, since we enjoyed acting very much, during break time we would play roles 최고의 사랑 ost 다운로드. One day we would recreate a family, the other day a story that we had read in class, something that we… Continuar »


LA MÚSICA PROPOSA

Ja fa cert temps que plana per sobre les converses entre el professorat de música el paper que juga aquesta assignatura dins l’escola: no parlem tan sols del rol que se li ha assignat dins el currículum (compartint un espai difús amb l’àrea de plàstica), sinó també dins el paradigma que implica introduir noves pràctiques educatives innovadores en els nostres centres (escoles estructurades en ambients adaptades a cada comunitat, treball per projectes… en fi, tot el que significa reformular l’educació centrant l’aprenentatge en les persones) 다운로드. Tal com apunta la directora de l’escola dels Encants, Agnès Barba, “Les emocions tenen una… Continuar »


UN NIU DE CIÈNCIA A BARCELONA

El Niu de Ciència és un espai educatiu experimental d’investigació i descoberta de la  natura destinat a infants de 0 a 6 anys que ocupa una petita part dins del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, compartint recursos propis i activitats de les seves funcions museístiques: recerca, documentació i divulgació. A l’assignatura d’Experimentació i Descoberta de l’Entorn, del 4t curs del grau d’infantil l’hem visitat amb l’objectiu d’entendre i aprofundir en la seva proposta educativa que persegueix provocar sensacions, emocions, i despertar l’interès per descobrir la natura, en els més petits 다운로드. El seu innovador model d’experimentació i observació de… Continuar »