SEMINAR Autobiography: My experience of playing. Autobiografia SEMINARI: la meva experiència jugant

Àrea Educació i Societat Text prepared by students of 1st Grade of Primary Education in English in the framework of the Seminar where they reflect on the right of children to play. My favourite game  When I was little, my favourite game to play was acting. I remember my group of girlfriends, most of us used to do theatre after school. Therefore, since we enjoyed acting very much, during break time we would play roles 최고의 사랑 ost 다운로드. One day we would recreate a family, the other day a story that we had read in class, something that we… Continuar »


LA MÚSICA PROPOSA

Ja fa cert temps que plana per sobre les converses entre el professorat de música el paper que juga aquesta assignatura dins l’escola: no parlem tan sols del rol que se li ha assignat dins el currículum (compartint un espai difús amb l’àrea de plàstica), sinó també dins el paradigma que implica introduir noves pràctiques educatives innovadores en els nostres centres (escoles estructurades en ambients adaptades a cada comunitat, treball per projectes… en fi, tot el que significa reformular l’educació centrant l’aprenentatge en les persones) 다운로드. Tal com apunta la directora de l’escola dels Encants, Agnès Barba, “Les emocions tenen una… Continuar »


UN NIU DE CIÈNCIA A BARCELONA

El Niu de Ciència és un espai educatiu experimental d’investigació i descoberta de la  natura destinat a infants de 0 a 6 anys que ocupa una petita part dins del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, compartint recursos propis i activitats de les seves funcions museístiques: recerca, documentació i divulgació. A l’assignatura d’Experimentació i Descoberta de l’Entorn, del 4t curs del grau d’infantil l’hem visitat amb l’objectiu d’entendre i aprofundir en la seva proposta educativa que persegueix provocar sensacions, emocions, i despertar l’interès per descobrir la natura, en els més petits 다운로드. El seu innovador model d’experimentació i observació de… Continuar »


El dol a educació infantil

Una de les poques certeses que tenim sobre l’existència humana és que morirem. Tots acabarem morint. Abans, però, haurem d’afrontar altres pèrdues que ens poden portar a endinsar-nos en un procés de dol 슈퍼빼꼼 다운로드. A diferència d’altres cultures, la nostra societat no ens prepara per a aquests moments, per la qual cosa seria convenient conèixer quina és la millor manera d’abordar-ho i treballar-ho des de la infantesa Openbve download. Per aquest motiu, dins del marc del Treball Final de Grau del GEI, va sorgir la necessitat de dissenyar i desenvolupar una pàgina web en què es facilitessin eines, estratègies… Continuar »


Fent xarxa: formació en ensenyament-aprenentatge de llengües a Ciutat Vella

Dra Carme Flores i Dra Caterina Sugrañes Ens trobem la Caterina Sugrañes  i la Carme Flores al bar de la facultat i, tot fent un cafè, valorem i avaluem la formació que la Caterina va desenvolupar el curs passat (2018-2019) amb mestres en actiu del districte de Ciutat Vella en el marc dels Seminaris de Formació que ofereix els Serveis Educatius.. Com va sorgir aquesta formació? I per què amb mestres d’un districte en concret? Què tenia de particular aquest districte?  Havia estat treballant amb la mestra d’anglès de l’escola Collasso i Gil durant un temps. Fins llavors a l’escola,… Continuar »


Xarxes de corresponsabilitat socioeducativa: un nou repte per a la governança del Sistema Educatiu

Mireia Civís i Jordi Longás Presentem aquí les 10 línies que a mode de full de ruta clouen el capítol intitulat “Xarxes de corresponsabilitat socioeducativa: un nou repte per a la governança del Sistema Educatiu” de l’Anuari de la Fundació Jaume Bofill 2018: Reptes de l’educació a Catalunya, dirigit per Jordi Riera. Es tracta de propostes que apunten cap a un nou model d’Estat Relacional, que descentralitza al màxim el Sistema Educatiu i promou la seva connexió amb altres actors també implicats en el fet socioeducatiu: Elaborar pactes integrals en l’àmbit comarcal i local, de caràcter estratègic, que contemplin l’educació dins i… Continuar »


CREATIVITAT -2, TOM CARR: ‘LA MEVA RECERCA’

Imma Panadès,    ÀREA D’EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA Com a segona part de l’anterior escrit ‘CREATIVITAT -1’  (16 -1- 2019) ens estendrem breument, fent atenció a un procés creatiu concret com el que narra un artista en la descripció del seu propi treball.  Prenem així l’article de Tom Carr ‘LA MEVA RECERCA’ publicat també a Tribuna d’Educació (14 -10- 2018) i tractem d’examinar-lo  a partir del marc teòric plantejat aleshores, intentant identificar alguns dels trets que ens semblen rellevants 다운로드. El primer que es fa patent en les seves paraules és la vivència de l’empresa creativa com un repte 다운로드.… Continuar »


L’ecosistema informacional actual: seduïts per les pantalles

Miquel Àngel Prats – @maprats  Professor titular de tecnologia educativa a la FPCEE Blanquerna-URL Àrea de TIC dels estudis d’educació En l’última enquesta sobre equipament i ús de TIC a les llars realitzada per l‘INE a finals de 2018, alguns dels resultats obtinguts són molt reveladors. En el cas de les llars amb accés a Internet els resultats assenyalen que el 86,4% de les llars espanyoles té accés a la Xarxa, enfront del 83,4% de l’any anterior 다운로드. Pel que fa al tipus de connexió, a Espanya hi ha gairebé 14,1 milions de llars que tenen accés a Internet per… Continuar »


Economia circular: de què estem parlant?

Ignasi Oró Àrea de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials Reciclar, reduir, reutilitzar, consum responsable, respecte al medi ambient, educació mediambiental, sostenibilitat, i més recentment economia circular 다운로드. Totes aquestes paraules tenen una connexió molt clara: quina és i quina ha de ser la nostra relació amb l’entorn natural i socioeconòmic. En les línies següents ens centrarem en l’economia circular, un model teòric relacionat amb totes les paraules citades 윈도우 8.1 iso 다운로드. Parlem-ne. A la natura no hi ha escombraries ni abocadors, tot es recicla. Per contra, en els països desenvolupats produïm, fem servir i llencem d’una manera… Continuar »


Rellevància de la docència compartida en la formació de mestres

En els últims anys, la docència compartida ha esdevingut una pràctica d’ensenyament  cada cop més estesa a les escoles que incorporen un model d’aprenentatge centrat en l’alumnat. La cultura col·laborativa entre el professorat és essencial per desenvolupar entorns d’aprenentatge actius i innovadors que donin resposta als reptes educatius del s. XXI (Miquel i Duran, 2017; OECD, 2017). Per aquest motiu, volem reflexionar sobre la importància de desenvolupar la docència compartida en el context escolar i també universitari en la formació dels mestres. Entenem per docència compartida el treball col·laboratiu i reflexiu entre dos o més docents a l’aula, almenys, en… Continuar »