EDUCAR CONFINATS

Docent confinat

Dr. Valentí Feixas. Professor de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna – Universitat Ramon Llull Box download. Àrea de Pedagogia. Va venir de cop. Intuíem que passaria. Alguns havíem començat a preparar-nos quan de sobte, d’un dia per l’altre, totes les escoles i les facultats tancades: tothom a casa mp4 코덱. Havíem vist pel·lícules de pandèmies i havíem seguit les notícies del que passava, primer a la Xina i després a Itàlia, talment com una pel·lícula 다운로드. Que diferent és veure les coses en una pantalla que viure-les en la pròpia pell ! La ficció… Continuar »


RESSÒ D’UN TREBALL COOPERATIU DE DECA

Dra. Assumpta Sendra i Mestre. Professora de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna – Universitat Ramon Llull. Àrea d’Humanitats Just farà dos anys, sortia publicat a la revista trimestral de les Dominiques de la Presentació de la Parròquia de Sant Francesc d’Assis de Bufalà (Badalona), un article que descriu el treball cooperatiu d’un grup de DECA de 3r (curs 2017-2018), que avui ja tenen el títol de mestres: Natàlia Alós, Berta Cots, Paula Fenollosa, Ariadna Ferez i Martina Vilaseca 다운로드. L’objectiu d’aquest treball cooperatiu és elaborar un monogràfic sobre La Parròquia: comunitat de comunitats. És… Continuar »


L’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera des d’una perspectiva plurilingüe: Formar educadors compromesos amb la diversitat lingüístic i cultural.

L’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera des d’una perspectiva plurilingüe: Formar educadors compromesos amb la diversitat lingüístic i cultural.   Dr. Josep Ballarín i Dra. Caterina Sugrañes, Àrea de didàctica de la llengua estrangera, FPCEE Blanquerna El 12è Congrés Internacional d’Educació Superior organitzat per la Universitat de la Havana, va tenir lloc a La Havana, Cuba, del 10-14 de febrer de 2020.  En el mateix, el Dr. Josep M. Ballarín i la Dra. Caterina Sugrañes, professors de didàctica de la llengua estrangera van participar com a delegats en el VIII Taller Internacional sobre la Formació Universitària dels professionals de… Continuar »


Educació Física a l’Educació Infantil

Dra. Maria Dolors Ribalta Alcalde.  Professora de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull). Àrea d’Educació Física al Grau d’Educació Infantil i Primària.   Importància de l’educació infantil Al llarg dels segles la visió sobre els nens i les nenes ha anat variant tal i com  afirma DeMause (1974) amb un recull sobre la infància en diferents moments de la història 다운로드. En aquest sentit han estat varis els pedagogs, pedagogues i els  models educatius (Pestalozzi, Pablo Montesinos, Froëbel, Montessori, Decroly, Freinet, Dolors Canals…) que han influït en aquesta etapa i han permès… Continuar »


SEMINAR Autobiography: My experience of playing. Autobiografia SEMINARI: la meva experiència jugant

Àrea Educació i Societat Text prepared by students of 1st Grade of Primary Education in English in the framework of the Seminar where they reflect on the right of children to play. My favourite game  When I was little, my favourite game to play was acting. I remember my group of girlfriends, most of us used to do theatre after school. Therefore, since we enjoyed acting very much, during break time we would play roles 최고의 사랑 ost 다운로드. One day we would recreate a family, the other day a story that we had read in class, something that we… Continuar »


LA MÚSICA PROPOSA

Ja fa cert temps que plana per sobre les converses entre el professorat de música el paper que juga aquesta assignatura dins l’escola: no parlem tan sols del rol que se li ha assignat dins el currículum (compartint un espai difús amb l’àrea de plàstica), sinó també dins el paradigma que implica introduir noves pràctiques educatives innovadores en els nostres centres (escoles estructurades en ambients adaptades a cada comunitat, treball per projectes… en fi, tot el que significa reformular l’educació centrant l’aprenentatge en les persones) 다운로드. Tal com apunta la directora de l’escola dels Encants, Agnès Barba, “Les emocions tenen una… Continuar »


UN NIU DE CIÈNCIA A BARCELONA

El Niu de Ciència és un espai educatiu experimental d’investigació i descoberta de la  natura destinat a infants de 0 a 6 anys que ocupa una petita part dins del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, compartint recursos propis i activitats de les seves funcions museístiques: recerca, documentació i divulgació. A l’assignatura d’Experimentació i Descoberta de l’Entorn, del 4t curs del grau d’infantil l’hem visitat amb l’objectiu d’entendre i aprofundir en la seva proposta educativa que persegueix provocar sensacions, emocions, i despertar l’interès per descobrir la natura, en els més petits 다운로드. El seu innovador model d’experimentació i observació de… Continuar »


El dol a educació infantil

Una de les poques certeses que tenim sobre l’existència humana és que morirem. Tots acabarem morint. Abans, però, haurem d’afrontar altres pèrdues que ens poden portar a endinsar-nos en un procés de dol 슈퍼빼꼼 다운로드. A diferència d’altres cultures, la nostra societat no ens prepara per a aquests moments, per la qual cosa seria convenient conèixer quina és la millor manera d’abordar-ho i treballar-ho des de la infantesa Openbve download. Per aquest motiu, dins del marc del Treball Final de Grau del GEI, va sorgir la necessitat de dissenyar i desenvolupar una pàgina web en què es facilitessin eines, estratègies… Continuar »


Fent xarxa: formació en ensenyament-aprenentatge de llengües a Ciutat Vella

Dra Carme Flores i Dra Caterina Sugrañes Ens trobem la Caterina Sugrañes  i la Carme Flores al bar de la facultat i, tot fent un cafè, valorem i avaluem la formació que la Caterina va desenvolupar el curs passat (2018-2019) amb mestres en actiu del districte de Ciutat Vella en el marc dels Seminaris de Formació que ofereix els Serveis Educatius.. Com va sorgir aquesta formació? I per què amb mestres d’un districte en concret? Què tenia de particular aquest districte?  Havia estat treballant amb la mestra d’anglès de l’escola Collasso i Gil durant un temps. Fins llavors a l’escola,… Continuar »


Xarxes de corresponsabilitat socioeducativa: un nou repte per a la governança del Sistema Educatiu

Mireia Civís i Jordi Longás Presentem aquí les 10 línies que a mode de full de ruta clouen el capítol intitulat “Xarxes de corresponsabilitat socioeducativa: un nou repte per a la governança del Sistema Educatiu” de l’Anuari de la Fundació Jaume Bofill 2018: Reptes de l’educació a Catalunya, dirigit per Jordi Riera. Es tracta de propostes que apunten cap a un nou model d’Estat Relacional, que descentralitza al màxim el Sistema Educatiu i promou la seva connexió amb altres actors també implicats en el fet socioeducatiu: Elaborar pactes integrals en l’àmbit comarcal i local, de caràcter estratègic, que contemplin l’educació dins i… Continuar »