Ignasi Oró Badia
Professor de Didàctica de les Ciències Experimentals i de les Ciències Socials
FPCEE Blanquerna, URL
Comprendre el que passa a la cuina pot ser un primer pas per aprendre ciències, la qual cosa fa de la ciència una activitat útil per a la vida quotidiana 다운로드. Les diverses formes de cuinar els aliments no són res més que processos físics i químics que modifiquen el producte inicial i que donen lloc al producte final que serà servit a taula 다운로드. A la cuina es fan servir estris diversos, aparells de suport, recipients, que són necessaris per generar els processos com ara bullir, fregir, coure a la planxa, al forn, congelar, etc 내꿈은 정규직.
En el context de la formació de mestres d’educació infantil i primària, cuinar i observar el que passa a la cuina (en el nostre cas al laboratori) els ajudarà, sens dubte, a apropar-se a una ciència assequible, a una ciència que ens permet interpretar el que passa al nostre voltant i, per tant, donar-hi sentit ple 레빗 2019. La línia de treball és molt clara: fer pràctiques que simulin els processos que es donen a la cuina, reflexionant sobre la naturalesa científica de tot el que anem fent 쇼미더머니7 6화 다운로드.
Al laboratori i en format taller, hi podem dur a terme receptes diverses que es puguin fer amb els recursos de què disposem. Per exemple, bullir diferents aliments (pasta, un ou o un tros de pollastre) i observar-ne tant el procés com el producte final 다운로드. També podem fer gelats de diferents gustos (si disposem de congelador). Aquestes activitats no deixen de ser semblants a les que podem dur a terme al laboratori de ciències, amb la diferència que partim de materials i processos familiars per als estudiants 다운로드. Aquest enfocament afegeix sentit a la feina feta i sobretot presenta la ciència com quelcom proper i útil més enllà d’aplicar una recepta: m’aproximo a la comprensió dels fets i fenòmens implicats 메탈슬러그 5.
Una bona iniciativa per a estudiants d’educació pot ser la construcció d’un forn solar. Els avantatges són diversos: permet comprendre què és i com es transmet l’energia solar, cuinar amb autonomia i evitar riscos relacionats amb la manipulació de l’energia calorífica 다운로드. És fàcil trobar pautes per construir-ne, en l’enllaç següent en trobareu una que us pot ser molt útil: construcció d’un forn solar 원스토어 서비스 다운로드.
Els diferents procediments que es donen a la cuina es poden classificar en dues categories: processos físics i processos químics. Sempre que hi ha canvis en les propietats dels aliments i no hi ha possibilitat de tornar a la situació inicial, parlem de canvi químic(fer una truita). Quan podem retornar a la situació inicial, parlem de canvi físic (fer un gelat). A Processos fisicoquímics a la cuina s’hi exposa de forma detallada el que podem observar i comprendre des d’un punt de vista científic a qualsevol cuina.
Els tallers de cuina duts a terme als laboratoris de ciències són, doncs, una adequada font d’aprenentatge científic. La dificultat rau a passar de la pura aplicació de la recepta a la comprensió del que està passant a la matèria, és a dir, als aliments implicats en cada activitat concreta. És des d’aquest punt de vista que podem dir que cuinar és una activitat científica.
Per a més informació, podeu consultar: Fundació Alícia